در حال بارگذاری ...
جمعه 7 دی 1403

اطلاعیه زمان درخواست کمیسیون موارد خاص

کلیه دانشجــویان با شــرایط زیر جهت ادامه تحصیل و انتخاب واحد در نیمسال 2-1401 می بایست از تــاریخ 1401/10/25 تا تــاریخ1401/11/05 ، در سایت portal.saorg.ir ثبت نام و ( از طریق منوی خدمات سپس گزینه دانشجویان داخل و انتخاب گزینه کمیسیون موارد خاص ) درخواست طرح در کمیسیون را ثبت و مدارک ذکر شده در ذیل اطلاعیه را آپلود نمایند : (لازم به ذکر است چنانچه پرونده خارج از زمان مذکور به کمیسیون ارسال گردد صدور رأی در ترم آتی میباشد و دبیرخانه کمیسیون موارد خاص هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد.)

الف) کلیه دانشجویانی که   در نیمسال 1-1401 مشروط شده و تعداد مشروطی آنها دوترم یا بیشتر میباشد نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص دارند .

ب) کلیه دانشجویانی که وارد ترم 5 میشوند (اعم از کاردانی و کارشناسی) نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص خواهند داشت که پس از اعلام رأی موافقت کمیسیون ممکن است نیاز به سنوات ارفاقی از سوی نظام وظیفه باشد که باید با کارشناس نظام وظیفه هماهنگ شود.

ج)کلیه دانشجویانی که واردترم 5 و6 و 7 می شوند(اعم از کاردانی و کارشناسی) نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص خواهند داشت که پس از اعلام رأی موافقت کمیسیون ممکن است نیاز به سنوات ارفاقی از سوی نظام وظیفه داشته باشد که باید با کارشناس نظام وظیفه هماهنگ شود.

کلیه دانشجویان نیاز به آپلود مدارکی خواهند داشت که نشان دهنده خاص بودن وضعیت دانشجو می باشد.در غیراینصورت با ادامه تحصیل ایشان موافقت نخواهد شد.

د) هر دانشجو طبق وضعیت خود(دوترم مشروط، سه ترم مشروط و بیشتر، سنوات ترم 5 و بالاتر (ورود به ترم 5و6 و بیشتر) نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند

هر دانشجو می بایست مدارک خاص بودن شرایط خود را در به صورت خوانا ، کامل و دقیق اسکن نماید و در سایت فوق الذکر بار گزاری نماید

خاص بودن وضعیت طبق ماده 2 آئین نامه  شورای بررسی موارد خاص شامل:
الف) مشکلات خانوادگی : از قبیل بیماری حاد ، طلاق ، صدمات شغلی و… که در مقطع تحصیلی فعلی حادث شده باشد.

ب) بیماری جسمی : مثل عمل های جراحی ، بستری بودن در بیمارستان و… که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص،  ادامه دار بودن(  نیاز مند به استراحت یا درمان  طی مدت طولانی )  و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید .
ج) بیماری روحی و روانی : مورد تائید مراکز روانپزشکی و دفاتر مشاوره مراکز استانی که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص،  ادامه دار بودن(  نیاز مند به استراحت یا درمان  طی مدت طولانی )  و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید .
د) فرزند شهید ، آزاده و جانباز بالای 25 درصد : با ارائه کپی پشت و روی کارت بنیاد شهید و امور ایثارگران

ه) فوت بستگان درجه یک: ( پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، همسر ) اسکن و تصویر  اصل گواهی فوت و شناسنامه باطل شده

و) سایر موارد متقن : مثل حکم قضایی زندان ، تصادف منجر به جرح و فوت که حکم بازداشت در پی داشته باشد و....

جهت مساعدت فقط و فقط برای دانشجویان ترم 5 که تعداد ترم مشروطی آنها کمتر از دو ترم باشد بستگی به نوع مشکل که منجر به طولانی شدن تحصیل و رسیدن به ترم 5 شده است موارد زیر را ارائه نمایند :

  1. گواهی اشتغال به کار از محل کار با مهر و امضا کار فرما
  2. گواهی مطلعین از وضعیت اقتصادی و خانوادگی یا گواهی معتمدین محلی ( شوراها ، دهداریها ، مسجد محل و....)
  3. یک برگ توضیح خوانا از وضعیت و مشکل اقتصادی ، خانوادگی ، مالی ، و.... توسط خود شخص دانشجو
  4. گواهی فوت بستگان غیر درجه یک شامل تصویر شناسنامه باطل شده و گواهی فوت

ج) تــــذکرات بسیار بسیار مهم:

تذکر1) دقت در زمان تنظیم درخواست:

  • چنانچه پرونده خارج از زمان مندرج در اطلاعیه ارسال گردد زمان صدور رأی در ترم آتی خواهد بود (رأی در ترم جاری صادر نخواهد شد) و دبیرخانه کمیسیون موارد خاص هیچ مسئولیتی را بعهده نمیگیرد.
  • دقت در ثبت اطلاعات آموزشی و تحصیلی و...
  • تذکر2) در صورتیکه دانشجو اطلاعاتی چون رشته ، مقطع،گرایش را اشتباه زده باشد، امکان ویرایش وجود ندارد و باید درخواست وی عدم تأیید شده و مجدداً اقدام به تنظیم درخواست نماید.
  • دقت در ثبت تعداد واحدهای باقیمانده ، تعداد مشروطی ، معدل کل ، معدل آخرین نیمسال ،... به دلیل تأثیر بر نوع رأی مورد تأکید میباشد.

 

  • تذکر3) صدور کلیه مجوزها و رأی های کمیسیون فقط و فقط از طریق سامانه سجاد انجام خواهد پذیرفت وازین پس فرمهای دستی حتی برای دانشجویان متقاضی ترم 5 با هر شرایطی نیز فاقد اعتبار بوده و درخواست و صدور رأی فقط از طریق سامانه سجاد انجام می­گیرد.
  • تذکر4)   
  •  مستندات و مدارک هر کدام در محل تعیین شده در سایت بارگزاری گردد.
 
  • در صورت ارائه مدارک و مستندات مخدوش و ناقص درخواست مختومه خواهد شد
  • دانشجویانی که دارای مشکل روحی روانی هستند علاوه بر مدارک مثبته اعم از گواهی پزشک متخصص و سوابق بیماری باید فرم « شرح حال »  را  که در قسمت ضمیمه اطلاعیه میباشد دانلود ، تکمیل و آپلود نماید  متذکر میشود دانشجو شماره تماسی را رائه دهند که مشاور استان امکان تماس با متقاضی را داشته باشد .

 

  •      تذکر5)  صدور رأی برای ترم ماقبل خلاف قانون است لذا بررسی و رسیدگی پرونده و صدور رأی  برای دانشجوئی که موفق به اخذ مجوز نیمسالهای قبل نگردیده است در کمیسیون موارد خاص امکان­پذیر نخواهد بود

تذکر6)

 نکته بسیار مهم دیگر:دانشجوباید کلیه­ ی مراحل صدور رأی در سامانه سجاد از طریق کارتابل خود را در موعد مقرر و طبق جدول زمانی پیگیری نماید و چنانچه پرونده ایشان در کمیسیون با مشکلی روبرو شود نسبت به رفع آن اقدام نماید و تا حصول اطمینان از صدور رأی نهائی مجوز ادامه تحصیل و... پیگیریهای لازم را انجام دهد.

  •    تذکر بسیار مهم)**: چنانچه تحت هر شرایطی و به هر دلیلی از جمله اجازه­ی بوستان در انتخاب واحد یا ثبت انتخاب واحد توسط خود دانشجو یا کارشناس مربوطه و... برای دانشجویان مشمول کمیسیون موارد خاص انجام شود و دانشجو تا هر مرحله ای (حتی امتحانات و ثبت نمره)پیش برود ادامه تحصیل دانشجو ،دروس انتخاب شده و غیره فاقد وجاهت قانونی بوده و تمامی اقدامات بدون مجوز باطل و از پرونده تحصیلی دانشجو باید حذف گردد. بدیهی است چنانچه دانشجو در خارج از سنوات تحصیلی باشد و مشمول غیبت نظام وظیفه گردد کلیه­ی مسئولیتها بعهده شخص دانشجو بوده است.

تذکر7) ارجاع ورسیدگی به پرونده های دانشجویان در استان و سازمان مرکزی منوط به پرداخت هزینه پروفایل دانشجو در سامانه سجاد میباشد لذا چنانچه دانشجو در هر مرحله به موقع اقدام به پرداخت ننماید منجر به عدم رسیدگی و عدم صدور رأی در مرحله استانی و یا سازمان مرکزی میگردد.

تذکر8)از آنجائیکه کلیه­ ی مراحل و روند بررسی پرونده دانشجو در سامانه سجاد ، هم برای کارشناسان محترم و هم برای دانشجویان عزیز قابل پیگیری است لذا از مراجعه دانشجویان به دبیرخانه کمیسیون موارد خاص خودداری گردد .

مرجع رسیدگی و پاسخ دانشجویان سامانه سجاد میباشد.