در حال بارگذاری ...
جمعه 7 دی 1403

اطلاعیه کمیسیون موارد خاص جهت( نیمسال 1-1403) --جدید

کمیسیون موارد خاص

 

     کلیه دانشجــویان با شــرایط زیر جهت ادامه تحصیل و انتخاب واحد در نیمسال 1- 1403می­بایست تا تــاریخ 1403/04/11، در سایت portal.saorg.ir   ثبت  نام  و از طریق منوی خدمات سپس گزینه دانشجویان داخل و انتخاب گزینه کمیسیون موارد خاص ، درخواست طرح در کمیسیون را ثبت و مدارک ذکر شده در ذیل اطلاعیه را آپلود نمایند :

(لازم به ذکر است چنانچه پرونده خارج از زمان مذکور به کمیسیون ارسال گردد صدور رأی در ترم آتی میباشد و دبیرخانه کمیسیون

موارد خاص هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد.)

الف- کلیه دانشجویانی که   در نیمسال 2-1402 مشروط شده و تعداد مشروطی آنها دوترم یا بیشتر میباشد نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص را دارند .(دانشجویان کارشناسی پیوسته در صورت 3 ترم مشروطی)

ب-کلیه دانشجویانی که واردترم 5و6 و 7 میشوند(اعم از کاردانی وکارشناسی ناپیوسته )  نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص راخواهند داشت که پس از اعلام رأی موافقت کمیسیون ممکن است نیاز به سنوات ارفاقی از سوی نظام وظیفه داشته باشد که باید با کارشناس نظام وظیفه هماهنگ شوند.

استثنادانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که مجوز افزایش سنوات با شرایط ذیل را دارند درخواست خود را در قالب فرم شماره 1 (پیوست فایل ضمیمه ) بادریافت اطلاعات دقیق ازکارنامه بوستان  به کارشناس آموزش رشته مربوطه ارائه دهند:

  1. دانشجو با یک نیمسال (ترم 5)افزایش سنوات (دارای حداکثر 24 واحد آموزشی) فارغ التحصیل شود.
  2.  حداکثر دو نیمسال مشروطی داشته باشد.
  3. معدل کل زیر 12 نباشد
  4. اجرای قوانین نظام وظیفه عمومی برای تمامی دانشجویان پسر الزامی است

کلیه دانشجویان نیاز به آپلود مدارکی خواهند داشت که نشان دهنده خاص بودن شرایط دانشجو می باشد.در غیراینصورت با ادامه تحصیل ایشان موافقت نخواهد شد.

ج- هر دانشجوکاردانی و کارشناسی ناپیوسته طبق وضعیت خود(دوترم مشروط، سه ترم مشروط و بیشتر، سنوات ترم 5 (به جز شرایط فوق الذکر )و بالاتر (ورود به ترم 5و6 و بیشتر) نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند

د- دانشجویانی که نیاز به مرخصی بدون احتساب سنوات دارند(جهت دانشجویان دارای بیماری خاص و ...)

هر دانشجو می بایست مدارک خاص بودن شرایط خود را در به صورت خوانا ، کامل و دقیق اسکن نماید و در سایت مربوطه بار گزاری نماید

خاص بودن وضعیت طبق ماده 2 آئین نامه  شورای بررسی موارد خاص شامل:


1) مشکلات خانوادگی : از قبیل بیماری حاد ، طلاق ، صدمات شغلی و… که در مقطع تحصیلی فعلی حادث شده باشد.

2) بیماری جسمی : مثل عمل های جراحی ، بستری بودن در بیمارستان و… که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص،  ادامه دار بودننیاز مند به استراحت یا درمان  طی مدت طولانیو تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید .
3) بیماری روحی و روانی : مورد تائید مراکز روانپزشکی و دفاتر مشاوره مراکز استانی که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص،  ادامه دار بودننیاز مند به استراحت یا درمان  طی مدت طولانی )  و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید

4) فرزند شهید ، آزاده و جانباز بالای 25 درصد : با ارائه کپی پشت و روی کارت بنیاد شهید و امور ایثارگران

5) فوت بستگان درجه یک: پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، همسر ) اسکن و تصویر  اصل گواهی فوت و شناسنامه باطل شده

6) سایر موارد متقن : مثل حکم قضایی زندان ، تصادف منجر به جرح و فوت که حکم بازداشت در پی داشته باشد و....

 تــــذکرات بسیار بسیار مهم:

  تذکر1) دقت در زمان تنظیم درخواست:

  • چنانچه پرونده خارج از زمان مندرج در اطلاعیه ارسال گردد زمان صدور رأی در ترم آتی خواهد بود (رأی در ترم جاری صادر نخواهد شد) و دبیرخانه کمیسیون موارد خاص هیچ مسئولیتی را بعهده نمیگیرد.

تذکر2 ) دقت در ثبت اطلاعات آموزشی و تحصیلی و...

  • در صورتیکه دانشجو اطلاعاتی چون رشته ، مقطع،گرایش را اشتباه زده باشد، امکان ویرایش وجود ندارد و باید درخواست وی عدم تأیید شده و مجدداً اقدام به تنظیم درخواست نماید.
  • دقت در ثبت تعداد واحدهای باقیمانده ، تعداد مشروطی ، معدل کل ، معدل آخرین نیمسال ،... به دلیل تأثیر بر نوع رأی مورد تأکید میباشد.
 

 

تذکر 3 )صدور کلیه مجوزها و رأی های کمیسیون فقط و فقط از طریق سامانه سجاد انجام خواهد پذیرفت بجز دانشجویان متقاضی ترم 5 که دارای 4 شرط ذکر شده میباشند و نیز اتباع خارجی.

تذکر4 ) مستندات و مدارک هر کدام در محل تعیین شده در سایت بارگزاری گردد.

  • در صورت ارائه مدارک و مستندات مخدوش و ناقص درخواست مختومه خواهد شد
  • دانشجویانی که دارای مشکل روحی روانی هستند علاوه بر مدارک مثبته اعم از گواهی پزشک متخصص و سوابق بیماری باید فرم کاربرگ خلاصه وضعیت دانشجو جهت طرح در شورای بررسی موارد خاص دانشگاه  را  که در قسمت ضمیمه اطلاعیه میباشد دانلود ، تکمیل وبه تائید مرکز مشاوره رسیده و آپلود نماید  .
 

 

 تذکر 5)  صدور رأی برای ترم ماقبل خلاف قانون است لذا بررسی و رسیدگی پرونده و صدور رأی  برای دانشجوئی که موفق به اخذ مجوز نیمسالهای قبل نگردیده است در کمیسیون موارد خاص امکان­پذیر نخواهد بود .بنابراین شرط رسیدگی به درخواست دانشجویان به شرطی میسر میباشد که در صورت لزوم مجوزهای لازم قبلی جهت ادامه تحصیل و یا افزایش سنوات را داشته باشد.

تذکر6) نکته بسیار مهم دیگر:دانشجو باید کلیه­ ی مراحل صدور رأی در سامانه سجاد از طریق کارتابل خود را در موعد مقرر و طبق جدول زمانی پیگیری نماید و چنانچه پرونده ایشان در کمیسیون با مشکلی روبرو شود نسبت به رفع آن اقدام نماید و تا حصول اطمینان از صدور رأی نهائی مجوز ادامه تحصیل و... پیگیریهای لازم را انجام دهد.

تذکر بسیار مهم: چنانچه تحت هر شرایطی و به هر دلیلی از جمله اجازه­ی بوستان در انتخاب واحد یا ثبت انتخاب واحد توسط خود دانشجو یا کارشناس مربوطه و... برای دانشجویان مشمول کمیسیون موارد خاص انجام شود و دانشجو تا هر مرحله ای (حتی امتحانات و ثبت نمره)پیش برود ادامه تحصیل دانشجو ،دروس انتخاب شده و غیره فاقد وجاهت قانونی بوده و تمامی اقدامات بدون مجوز باطل و از پرونده تحصیلی دانشجو باید حذف گردد. بدیهی است چنانچه دانشجو در خارج از سنوات تحصیلی باشد و مشمول غیبت نظام وظیفه گردد کلیه ­ی مسئولیتها بعهده شخص دانشجو بوده است.

تذکر7) ارجاع ورسیدگی به پرونده های دانشجویان در سازمان مرکزی منوط به پرداخت هزینه در پروفایل دانشجو در سامانه سجاد میباشد لذا چنانچه دانشجو دراین مرحله به موقع اقدام به پرداخت ننماید منجر به عدم رسیدگی و عدم صدور رأی در سازمان مرکزی میگردد.

تذکر8)از آنجائیکه کلیه­ ی مراحل و روند بررسی پرونده دانشجو در سامانه سجاد ، هم برای کارشناسان محترم و هم برای دانشجویان عزیز قابل پیگیری است لذا از مراجعه دانشجویان به دبیرخانه کمیسیون موارد خاص خودداری گردد .

مرجع رسیدگی و پاسخ دانشجویان سامانه سجاد میباشد.

 تذکر 9)دانشجویان اتباع خارجی درخواست خود را باید بطور فیزیکی با ارائه مستندات شرایط خاص و مستندات اقامتی به کارشناس رشته خود ارائه دهند.

 

                                                                                                                                              معاونت دانشجوئی 1403/4/4