در حال بارگذاری ...
جمعه 7 دی 1403

اطلاعیه کمیسیون موارد خاص

بسمه تعالی

اطلاعیه کمیسیون موارد خاص

     کلیه دانشجــویان با شــرایط زیر جهت ادامه تحصیل و انتخاب واحد در نیمسال  2-1400 می بایست  از تــاریخ 1400/11/1 تا تــاریخ 1400/11/10 ، در سایت portal.saorg.ir   ثبت  نام  و ( از طریق منوی خدمات سپس گزینه دانشجویان داخل و انتخاب گزینه کمیسیون موارد خاص ) درخواست طرح در کمیسیون را ثبت و مدارک ذکر شده در ذیل اطلاعیه را آپلود نمایند :

(لازم به ذکر است صدور رأی پس از تاریخ حذف و اضافه برای نیمسال آتی خواهد بود و  ترم جاری وقفه تحصیلی منظور میگردد)

الف) کلیه دانشجویانی که   در نیمسال 1-1400 مشروط شده و تعداد مشروطی آنها دوترم یا بیشتر میباشد نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص دارند .

ب) کلیه دانشجویانی که وارد ترم 5 میشوند(اعم از کاردانی و کارشناسی) نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص خواهند داشت که پس از اعلام رأی موافقت کمیسیون ممکن است نیاز به سنوات ارفاقی از سوی نظام وظیفه باشد که باید با کارشناس نظام وظیفه هماهنگ شود.

پیرو مصوبه صد و چهارمین جلسه شورای موارد خاص دانشگاه فنی مورخ 1399/9/3 مقرر گردید دانشجویان متقاضی ترم 5 که دارای 3 شرط:

 

1-دانشجو وقفه تحصیلی نداشته باشد (با احتساب سنوات)

2-دانشجو تعداد مشروطی بیش از 2 نیمسال نداشته باشد.

3- دانشجو با یک نیمسال افزایش سنوات و بهره مندی از تسهیلات آموزشی فارغ التحصیل شود. (باحداکثر 24 واحد باقیمانده )

*- جهت اخذ مجوز ادامه تحصیل درخواست کتبی خود را (طبق فرم شماره 1 پیوست اطلاعیه )قبل از شروع ترم 5  حد اکثر تا قبل از حذف و اضافه به کارشناس محترم آموزش رشته مربوطه تقدیم نمایند.

*-  لازم به ذکر است دانشجویانی که متقاضی مجوز ترم 5 بوده و فاقد حتی یکی از شرایط فوق میباشند باید در سامانه سجاد نسبت به ثبت درخواست با ارائه مدارک و مستندات طبق اطلاعیه کمیسیون موارد خاص اقدام نمایند.

در غیر اینصورت مجوزی برای ادامه تحصیل آنان صادر نشده و از صدورگواهی فراغت از تحصیل ایشان ممانعت خواهد شد.

ج) کلیه دانشجویانی که وارد ترم 6 و 7 میشوند(اعم از کاردانی و کارشناسی) نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص خواهند داشت که پس از اعلام رأی موافقت کمیسیون ممکن است نیاز به سنوات ارفاقی از سوی نظام وظیفه داشته باشد که باید با کارشناس نظام وظیفه هماهنگ شود.

کلیه دانشجویان نیاز به آپلود مدارکی خواهند داشت که نشان دهنده خاص بودن وضعیت دانشجو می باشد.در غیراینصورت با ادامه تحصیل ایشان موافقت نخواهد شد.

د) هر دانشجو طبق وضعیت خود(دوترم مشروط، سه ترم مشروط و بیشتر، سنوات ترم 5 و بالاتر (ورود به ترم 6 و بالاتر) نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند

هر دانشجو می بایست مدارک خاص بودن شرایط خود را در به صورت خوانا ، کامل و دقیق اسکن نماید و در سایت فوق الذکر بار گزاری نماید

 

خاص بودن وضعیت طبق ماده 2 آئین نامه  شورای بررسی موارد خاص شامل:
الف) مشکلات خانوادگی : از قبیل بیماری حاد ، طلاق ، صدمات شغلی و که در مقطع تحصیلی فعلی حادث شده باشد.

ب) بیماری جسمی : مثل عمل های جراحی ، بستری بودن در بیمارستان و که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص،  ادامه دار بودن(  نیاز مند به استراحت یا درمان  طی مدت طولانی )  و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید .
ج) بیماری روحی و روانی : مورد تائید مراکز روانپزشکی و دفاتر مشاوره مراکز استانی که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص،  ادامه دار بودن(  نیاز مند به استراحت یا درمان  طی مدت طولانی )  و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید .
د) فرزند شهید ، آزاده و جانباز بالای 25 درصد : با ارائه کپی پشت و روی کارت بنیاد شهید و امور ایثارگران

ه) فوت بستگان درجه یک: ( پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، همسر ) اسکن و تصویر  اصل گواهی فوت و شناسنامه باطل شده

و) سایر موارد متقن : مثل حکم قضایی زندان ، تصادف منجر به جرح و فوت که حکم بازداشت در پی داشته باشد و....

جهت مساعدت فقط و فقط برای دانشجویان ترم 5 که تعداد ترم مشروطی آنها کمتر از دو ترم باشد بستگی به نوع مشکل که منجر به طولانی شدن تحصیل و رسیدن به ترم 5 شده است موارد زیر را ارائه نمایند :

  • گواهی اشتغال به کار از محل کار با مهر و امضا کار فرما
  • گواهی مطلعین از وضعیت اقتصادی و خانوادگی یا گواهی معتمدین محلی ( شوراها ، دهداریها ، مسجد محل و....)
  • یک برگ توضیح خوانا از وضعیت و مشکل اقتصادی ، خانوادگی ، مالی ، و.... توسط خود شخص دانشجو
  • گواهی فوت بستگان غیر درجه یک شامل تصویر شناسنامه باطل شده و گواهی فوت

تــــذکرات:

تذکر1) مستندات و مدارک هر کدام در محل تعیین شده در سایت بارگزاری گردد.

تذکر2) دانشجویانی که دارای هستند علاوه بر مدارک مثبته اعم از گواهی پزشک و سوابق بیماری باید فرم « روحی و روانی جهت ارجاع به کمیسیون موارد خاص »  را تکمیل نموده و شماره تماسی را رائه دهند که مشاور استان امکان تماس با متقاضی را داشته باشد و آپلود نمایند .

تذکر3) در زمان ثبت درخواست توسط متقاضی ،اطلاعات از پروفایل فراخوان وثبت میشود بنابراین بعد از ثبت درخواست ، ویرایش مواردی از قبیل تاریخ شروع و پایان تحصیل ،مقطع ،رشته و گرایش، تعداد واحد گذرانده،تعداد واحد باقیمانده ، تعداد مشروطی ،000 بر روی درخواست وجود ندارد لذا در صورت مغایرت این موارد درخواست توسط دانشگاه لغو و دانشجو باید در سامانه مجدداً درخواست بدهد.

تذکر4) دانشجویان در مرحله ارجاع به استان و نیز ارجاع به سازمان مرکزی نسبت به پرداخت هزینه در صفحه پروفایل خود اقدام نمایند. در صورت عدم پرداخت هیچ اقدامی صورت نمی پذیرد.

تذکر5) توجه بسیار مهم: حتی در صورت وجود مجوز اخذ واحد توسط سیستم دانشجو موظف است تا حصول اطمینان از صدور رأی ادامه تحصیل پیگیری لازم را بعمل آورد در غیر اینصورت حتی در پایان ترم کلیه واحدهای اخذ شده حذف خواهد شد.

تذکر6) عدم دقت در زمان ارسال پرونده : چنانچه پرونده خارج از زمان مذکور ارسال گردد زمان اجرای رأی درهمان ترم امکان پذیر نمیباشد و دبیرخانه کمیسیون هیچ مسئولیتی را قبول نمی­کند.

تذکر7) دانشجویان گرامی توجه نمایند درخواست و صدور رأی برای برای ترم ماقبل امکان پذیر نمیباشد و دانشجوئی که در ترمهای قبل مجوزهای لازم برای ادامه تحصیل را اخذ ننموده اند امکان بررسی درخواست جدید برای آنها امکان پذیر نمیباشد.

تذکر بسیار مهم**: چنانچه دانشجوئی ملزم به دریافت مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص باشد ولی اقدامی ننموده باشد و بهر دلیلی (باز بودن سرترم ،اشتباه سیستم و... ) انتخاب واحد نماید ، حتی اگر موفق به گذراندن دروس و دریافت نمره شود ، انتخاب واحد ، نمرات ،دروس گذرانده شده و... ایشان حذف خواهد شد و هیچگونه مسئولیتی بعهده دانشگاه نمیباشد، لذا تأکید میگردد دریافت رأی مثبت جهت ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص برای این دسته از دانشجویان ، قبل از هر اقدامی لازم و ضروری است.

                                                                                                                   معاونت دانشجوئی 1400/10/28