در حال بارگذاری ...
پنج‌شنبه 6 دی 1403

سوالات پر تکرار

 

 

باسمه تعالی

اگر دانشجو یک ترم مشروط شود (معدل ترم کمتر از 12)چه اتفاقی خواهد افتاد؟

طبق مقررات واحد انتخابی ترم آینده حداقل 12 و حداکثر 14 واحد خواهد بود مگر آنکه ملزمات انتخاب واحد که از طرف ستاد مرکزی اعلام می شود مجوز بیش از آن را داده باشد.

 

اگردانشجو 2 ترم متوالی یا متناوب مشروط شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در صورت تمایل به ادامه تحصیل باید به سامانه سجاد portal.saorg.ir مراجعه و اجازه ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص بگیرد (لازم است قبل از درخواست به سایت دانشکده mohajer.nus.ac.ir قسمت معاونت دانشجویی مراجعه نموده و اطلاعیه کمیسیون موارد خاص را بدقت مطالعه و مطابق با آن درخواست را در سامانه سجاد ارسال نماید ) در صورت موافقت کمیسیون حق ادامه تحصیل خواهد داشت در غیر اینصورت جهت انصراف و در صورت عدم مراجعه دانشجو اخراج خواهد شد

 

اگر دانشجو 3 ترم متوالی یا متناوب مشروط شود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

حق انتخاب واحد و ادامه تحصیل را در این شرایط نخواهد داشت مگر آنکه در صورت تمایل به ادامه تحصیل باید به سامانه سجاد portal.saorg.ir مراجعه و اجازه ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص بگیرد (لازم است قبل از درخواست به سایت دانشکده mohajer.nus.ac.ir قسمت معاونت دانشجویی مراجعه نموده و اطلاعیه کمیسیون موارد خاص را بدقت مطالعه و مطابق با آن درخواست را در سامانه سجاد ارسال نماید ) در صورت موافقت کمیسیون حق ادامه تحصیل خواهد داشت (بدون آنکه حقی بر دانشجو ایجاد گردد تا اعلام نتیجه درخواست دانشجو موظف است در کلاسهای درس حضور یابد تا در صورت موافقت مبنی بر ادامه تحصیل از امتحان میانترم و حضور مرتبط در کلاس باز نماند) و پرونده به کمیسیون موارد خاص  ارجاع و در صورت موافقت انتخاب واحد و ادامه تحصیل بلا مانع خواهد بود در ضمن به شرط اجازه از حوزه نظام وظیفه این موضوع محقق خواهد شد

 

سنوات مجاز تحصیل چند ترم است ؟

4 نیمسال برای کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و 8 نیمسال برای کارشناسی پیوسته

 

منظور از سنوات ارفاقی چیست ؟

نیمسال پنجم سنوات ارفاقی اول و سنوات ارفاقی دوم برای نیمسال ششم میباشد که درصورت موافقت کمیسون و حوزه نظام وظیفه جهت ادامه تحصیل یاید مجوز اخذ و ارائه گردد

 

وضعیت عادی ترم دانشجو چیست؟

شامل سنوات ترم 1 تا ترم 4 بدون داشتن مشروطی(معدل ترم 12 وبیشتر) را شامل می شود

 

شرط ادامه تحصیل در ترم سنوات ارفاقی اول (ترم 5) چیست؟

در حالت عادی 3 شرط برای ادامه تحصیل دانشجو لازم است

الف – واحد باقیمانده حداکثر 24 واحد

ب- معدل کل 12 و بیشتر

ج-مشروطی حداکثر 2 نیمسال

در این حالت دانشجو با مراجعه به کارشناس مربوطه و تکمیل فرم درخواست مجوز کمیسیون موارد خاص فقط برای یک نیمسالتحصیلی( ترم 5) مجوز خواهد گرفت.در صورتیکه یکی از شرایط 3 گانه فوق بر وضعیت تحصیلی این قبل افراد حاکم نباشد در صورت تمایل به ادامه تحصیل باید به سامانه سجاد portal.saorg.irمراجعه و اجازه ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص بگیرد (لازم است قبل از درخواست به سایت دانشکده mohajer.nus.ac.ir قسمت معاونت دانشجویی مراجعه نموده و اطلاعیه کمیسیون موارد خاص را بدقت مطالعه و مطابق با آن درخواست را در سامانه سجاد ارسال نماید ) در صورت موافقت کمیسیون حق ادامه تحصیل خواهد داشت

 

شرط ادامه تحصیل در ترم سنوات ارفاقی دوم (ترم 6) چیست؟

دانشجو در این شرایط مجاز به انتخاب واحد نیست مگر (مطابق بند 2  قسمت ب )اقدام و درصورت موافقت کمیسیون موارد خاص و کسب اجازه از حوزه نظام وظیفه از آخرین فرصت خود جهت اتمام دوره تحصیلی خود استفاده نماید .

 

درچه صورتی دانشجوی اخراجی بازگشت به تحصیل می شود ؟

درصورت ارائه مستندات دال بر خاص بودن شرایط خود (مطابق بند 2  قسمت ب ) بررسی پرونده در کمیسیون موارد خاص  و موافقت با بازگشت به تحصیل امکان پذیر خواهد بود

 

شرایط خاص  در کمیسیون موارد خاص چیست ؟

کلیه دانشجویان با شرایط زیرجهت ادامه تحصیل و انتخاب واحد در نیمسال 1-1400می بایست از تاریخ 1400/05/16 تا تاریخ 1400/05/30 ، در سایت portal.saorg.ir   ثبت  نام  و درخواست طرح در کمیسیون(  از طریق منوی خدمات سپس دانشجویان داخل و انتخاب گزینه کمیسیون موارد خاص  )را ثبت و مدارک ذکر شده در ذیل اطلاعیه را آپلود نمایند :

(لازم به ذکر است صدور رأی پس از تاریخ حذف و اضافه برای نیمسال آتی خواهد بود وترم جاری وقفه تحصیلی منظور میگردد)

دانشجویان مشروط در نیمسال 992 چنانچه دوترم یا بیشتر مشروط شده اند .

دانشجویانی که وارد ترم 5 میشوند(اعم از کاردانی و کارشناسی) این دانشجویان پس از اعلام رای کمیسیون ممکن است نیاز به مجوز سنوات ارفاقیاز سوی نظام وظیفه خواهند داشت.

پیرو مصوبه صد و چهارمین جلسه شورای موارد خاص دانشگاه فنی مورخ 99/9/3 مقرر گردید دانشجویان متقاضی ترم 5 که دارای 3 شرط:

1-دانشجو وقفه تحصیلی نداشته باشد (با احتساب سنوات)

2-دانشجو تعداد مشروطی بیش از 2 نیمسال نداشته باشد.

3- دانشجو با یک نیمسال افزایش سنوات و بهره مندی از تسهیلات آموزشی فارغ التحصیل شود.

*- جهت اخذ مجوز ادامه تحصیل درخواست کتبی خود را (طبق فرم شماره 1 پیوست اطلاعیه )قبل از شروع ترم 5حد اکثر تا قبل از حذف و اضافه به کارشناس محترم آموزش رشته مربوطه تقدیم نمایند.

در غیر اینصورت مجوزی برای ادامه تحصیل آنان صادر نشده و از صدورگواهی فراغت از تحصیل ایشان ممانعت خواهد شد

دانشجویانی که تقاضای مرخصی تحصیلی دارند و وارد ترم 5 به بالا میشوند(اعم از کاردانی و کارشناسی) این دانشجویان پس از اعلام رای کمیسیون نیاز به مجوز سنوات ارفاقیاز سوی نظام وظیفه خواهند داشت.

دانشجویانی که وارد ترم 6 و 7 میشوند(اعم از کاردانی و کارشناسی) این دانشجویان پس از اعلام رای کمیسیون نیاز به مجوز سنوات ارفاقیاز سوی نظام وظیفه خواهند داشت.

کلیه دانشجویان نیاز به آپلود مدارکی خواهند داشت که نشان دهنده خاص بودن وضعیت دانشجو می باشد.در غیراینصورت با ادامه تحصیل ایشان موافقت نخواهد شد.

هر دانشجو طبق وضعیت خود(دوترم مشروط، سه ترم مشروط و بیشتر، سنوات ترم 5 و بالاتر (ورود به ترم 6 و بالاتر) نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند

هر دانشجو می بایست مدارک خاص بودن شرایط خود را در به صورت خوانا ، کامل و دقیق اسکن نماید و در سایت فوق الذکر بار گزاری نماید

خاص بودن وضعیت طبق ماده 2 آئین نامهشورای بررسی موارد خاص شامل:

الف) مشکلات خانوادگی : از قبیل بیماری حاد ، طلاق ، صدمات شغلی و… که در مقطع تحصیلی فعلی حادث شده باشد.

ب) بیماری جسمی : مثل عمل های جراحی ، بستری بودن در بیمارستان و… که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص،  ادامه دار بودن(  نیاز مند به استراحت یا درمان  طی مدت طولانی )  و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید .

ج) بیماری روحی و روانی : مورد تائید مراکز روانپزشکی و دفاتر مشاوره مراکز استانی که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص،ادامه دار بودن(نیاز مند به استراحت یا درمانطی مدت طولانی )و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید .

د) فرزند شهید ، آزاده و جانباز بالای 25 درصد با ارائه کپی پشت و روی کارت بنیاد شهید و امور ایثارگران

ه) فوت بستگان درجه یک ( پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، همسر ) اسکن و تصویراصل گواهی فوت و شناسنامه باطل شده

و) سایر موارد متقن : مثل حکم قضایی زندان ، تصادف منجر به جرح و فوت که حکم بازداشت در پی داشته باشد و....

جهت مساعدت فقط و فقط برای دانشجویان ترم 5 که تعداد ترم مشروطی آنها کمتر از دو ترم باشد بستگی به نوع مشکل که منجر به طولانی شدن تحصیل و رسیدن به ترم 5 شده است موارد زیر را ارائه نمایند :

گواهی اشتغال به کار از محل کار با مهر و امضا کار فرما

گواهی مطلعین از وضعیت اقتصادی و خانوادگی یا گواهی معتمدین محلی ( شوراها ، دهداریها ، مسجد محل و....)

یک برگ توضیح خوانا از وضعیت و مشکل اقتصادی ، خانوادگی ، مالی ، و.... توسط خود شخص دانشجو

گواهی فوت بستگان غیر درجه یک شامل تصویر شناسنامه باطل شده و گواهی فوت

 

مستندات و مدارک هر کدام در محل تعیین شده در سایت بارگزاری گردد.

2) دانشجویانی که دارای هستند علاوه بر مدارک مثبته اعم از گواهی پزشک و سوابق بیماری باید فرم «

روحی و روانی جهت ارجاع به کمیسیون موارد خاص » را تکمیل نموده و شماره تماسی را رائه دهند که مشاور استان امکان تماس با متقاضی را داشته باشد و آپلود نمایند .

 

4)دانشجویان در مرحله ارجاع به استان و نیز ارجاع به سازمان مرکزی نسبت به پرداخت هزینه در صفحه پروفایل خود اقدام نمایند. در صورت عدم پرداخت هیچ اقدام صورت نمی پذیرد.

5)توجه بسیار مهم: حتی در صورت وجود مجوز اخذ واحد توسط سیستم دانشجو موظف است تا حصول اطمینان از صدور رأی ادامه تحصیل پیگیری لازم را بعمل آورد در غیر اینصورت حتی در پایان ترم کلیه واحدهای اخذ شده حذف خواهد شد.

 

پس از اعلام نتایج پذیرفته شدگان در سایت سنجش چه اقدامی لازم است ؟

مراجعه به سایت دانشکده و مطالعه دقیق اطلاعیه های ثبت نام و تهیه مدارک اعلام شده مطابق با چک لیست و ارسال مدارک توسط پست به آدرس دانشکده ضمن مراجعه به سامانه اعلام شده از سوی دانشگاه و تکمیل الکترونیکی ثبت نام درموعد مقرر .

 

دانشجو می تواند برای نیمسال اول درخواست مرخصی دهد؟

در شرایط عادی خیر چنانچه مشکلاتی داشته باشد با ارائه مستندات نیمسال خود را با درخواست کتبی می تواند از مهر به بهمن تغییر دهد(هنگام تشکیل پرونده  )

 

شرایط مرخصی ترم چیست ؟

مرخصی در سنوات شما محسوب می­شود، مگر اینکه مدارک معتبر قابل ارائه به دانشگاه داشته باشید، تا در کمیته منتخب مطرح شود و اگر دلایل قابل قبول بود مرخصی بدون احتساب در سنوات برایتان لحاظ شود،دانشجو متعهد می شود، به افزایش سنوات خود دقت داشته باشد، همچنین به این نکته که ممکن است دروس شما در ترم آینده ارائه نشود، توجه کنید. عواقب ناشی ازاین موارد به عهده  دانشجواست.

 

فرق مرخصی با حتساب در سنوات و مرخصی بدون احتساب در سنوات چیست ؟

از نظر نظام وظیفه هیچ فرقی ندارد ولیکن از نظر آموزش مرخصی بدون احتساب در سنوات تحصیلی دانشجو بی تاثیر و محاسبه نخواهد شد در صورتیکه مرخصی با احتساب آن نیمسال جزء سنوات دانشجو محاسبه خواهد شد.

 

منظور از غیبت  چیست؟

با توجه به اینکه یک نیمسال تحصیل 16 جلسه تدریس استادو 1جلسه آزمون دارد.چنانچه دانشجو بیش از 3 جلسه غیبت در کلاس درس داشته باشد مدرس مربوطه موظف است مشخصات دانشجوی ذینفع را جهت درج نمره صفر در کارنامه وی به اداره آموزش اعلام نماید .

 

تخلف در امتحان پایان ترم چه عواقبی در پی دارد ؟

حداقل  تنبیه درج نمره 0.25در کارنامه  که مشمول تبصره ماده 18 (حذف پس از گذراندن درس در معدل کل ) نخواهد شد.

 

تبصره ماده 18 چیست ؟

چنانچه در یک نیمسال نمره قبولی (10 و بالاتر )در کارنامه حاصل نشد در نیمسال آن درس در معدل موثر ودر نیمسالهای بعدی که درس دارای نمره قبولی شد نمره کمتر از 10 در معدل کل بی اثر خواهد بود

 

آیا دانشجو می تواند از اولویت دورهشبانه به اولویت دوره روزانه منتقل گردد ؟

خیر – در صورت تمایل دانشجو می تواند انصراف از تحصیل داده ودر موعد مقرر ثبت نام مجدددر سامانه سنجش انجام دهد ودر صورت  قبولی در  دوره روزانه مشغول به تحصیل شود (فقط یکبار در دوره)

 

منظور از دروس جبرانی چیست و شامل چه کسانی خواهد شد؟

دانشجویانی که رشته کاردانی آنها مرتبط با رشته کارشناسی نیست حداکثر تا نیمسال دوم ملزم به گذراندن 6 واحد جبرانی با انتخاب مدیر گروه که در سرفصل مشخص شده می باشند.

 

منظور از دروس اختیاری چیست ؟

مطابق با سرفصل دانشجو موظف است علاوه بر دروس اختصاصی ، مهارتهای عمومی، علوم پایه ، عمومی ، دروسی را که مدیرگروه به عنوان دروس اختیاری در فلوچارت دروس مشخص نمودهجزء دروس اصلی محسوب و باید توسط دانشجو در طول دوره گذرانده شود .

 

در چه نیمسالی دانشجومجاز به انتخاب واحد کارآموزی خواهد شد؟

مادامیکه دروس را دانشجو گزرانده باشد

 

کارآموزی ، کارورزی چند روز و ساعت باید توسط دانشجوسپری شود؟

به ازاء هر یک واحد عملی 120 ساعت، روزانه 8 ساعت کاری(کارورزی و کارآموزی 1 واحد 120 ساعت – 2واحد 240ساعت 3واحد 360ساعت)

 

کارآموزی و کارورزی در چه مکانی مجاز است؟

مکانی مرتبط با رشته و تائید مدیرگروه را لازم دارد

 

آیا انتقال موقت به سایر مراکز غیر دولتی مجاز است ؟

در نیمسال تابستان به شرط عدم ارائه درس در مراکز دولتی بلامانع است البته در خصوص دروس تخصصی تائید مدیر گروه لازم است

 

فرآیند انتقال موقت به سایر مراکز دولتی چگونه میسر است؟

مطابق با دستورالعمل از سوی ستاد مرکزی و ثبت درخواست در سامانه آموزشی بوستاندر موعد مقرربه شرط موافقت دانشکده مبداء و مقصد امکانپذیر خواهد بود.

 

تکدرس (معرفی به استاد )چیست؟

پس از پایان امتحانات هر نیمسال در شرایط عادی(بدون بیماری کرونا) حداکثر 2 عنوان درس نظری و در شرایط غیر عادی (با بیماری کرونا )4 عنوان درس اعم از نظری- عملی، نظری-عملی دانشجو از طریق سامانه دانشکده mohajer.nus.ac.ir  درخواست دهد و توسط کارشناس بررسی ودر صورت احراز شرایط مطابق با اطلاعیه در آزمون شرکت نموده ، چنانچه نمره قبولی کسب نمود فارغ التحصیل خواهد شد.

 

حداقل و حداکثر واحد در یک ترم چند واحداست و به چه عاملی بستگی دارد؟

حداقل 12 و حداکثر 20 واحد با معدل نیمسال قبل تا 16.99

معدل ترم قبل 17 به بالا حداکثر 24 واحد همچنین در صورت ترم آخری بودن بدون در نظر گرفتن معدل تا 24 واحد مجاز است .

 

اگر معدل نیمسال 17 و بالاتر شد چه شرایطی برای دانشجو ایجاد می شود ؟

دانشجو برای ترم آتی مجاز است تا سقف 24 واحد انتخاب واحد نماید

 

منظور از حذف اضطراری چیست و چگونه انجام می شود؟

در موعد اعلام شده چنانچه دانشجو نمره قابل قبولی از میانترم کسب نکرده باشد و تشخیص دهد که قادر به گذراندن درس نیست در شرایط عادی یک عنوان درس صرفا نظری ودر شرایط کرونا 2 عنوان درس نظری- نظری، عملی- عملی می تواند در میز خدمت دانشکده ویا تیکت در سامانه بوستان و حتی حضوری مراجعه کرده ودرخواست خود راارائه نماید در ضمن  در درخواست باید نام و نام خانوادگی شماره ملی و شماره دانشجوئی –نام درس بطور کامل ، کد درس و نام استاد مشخص باشد در ضمن شرط حذف آن است که واحد باقیمانده پس از حذف حداقل 12 واحد بمانددر غیر اینصورت حذف انجام نخواهد شد

 

منظور از حذف پزشکی چیست و چگونه انجام می شود؟

چنانچه در زمان امتحان دانشجوئی بیمارشد و قادر به حضور در جلسه امتحان حضوری یا مجازی پیدا نکرد  مدارک خود راکه شامل نسخه فیزیکی پزشک معالج (مهر پزشک و مهر داروخانه الزامیست ) به همراه استراحت پزشکی برای همان روز و تاریخ از طریق میزخدمت و یاحضوری ارائه دهد تا کمیته منتخب نسبت به حذف پزشکی اقدام نماید (حداکثر 2 عنوان درس)

 

حذف ترم بدون احتساب چیست و در چه شرایطی انجام می شود ؟

پس از انتخاب واحد چنانچه شرایط خاص بر دانشجو حاکم شد(در صورت تمایل به ادامه تحصیل باید به سامانه سجاد portal.saorg.irمراجعه و اجازه ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص بگیرد (لازم است قبل از درخواست به سایت دانشکده mohajer.nus.ac.ir قسمت معاونت دانشجویی مراجعه نموده و اطلاعیه کمیسیون موارد خاص را بدقت مطالعه و مطابق با آن درخواست را در سامانه سجاد ارسال نماید ) در صورت موافقت کمیسیون حق ادامه تحصیل خواهد داشت  )دانشجو در موعد مقررمطابق با اطلاعیه باید مدارک کافی و مستدل جهت حذف ترم بدون احتساب ارائه دهد

(لازم بذکر است فقط در شرایطی امکانپذیر است که کلیه نمرات ترم صفر و یا هیچ نمره ای در کارنامه آن نیمسال ثبت نشده باشد)

- (دانشجویان با سنوات ارفاقی (ترم5 و6)اجازه حذف ترم را ندارند.)

دانشجو متعهد می شود، به افزایش سنوات خود دقت داشته باشد، همچنین به این نکته که ممکن است دروس شما در ترم آینده ارائه نشود، توجه کنید. عواقب ناشی ازاین موارد به عهده  دانشجو است.

 

حذف ترم با احتساب چیست و در چه شرایطی انجام می شود ؟

همانند بند 29 است و با ارائه مستندات توسط دانشجو و بررسی آن ،با تشخیص اعضاءمحترم کمیته منتخب حذف ترم با احتساب در سوابق تحصیلی دانشجو منظور می گردد.

 

نحوه دریافت معافیت تحصیلی دانشجویی به چه شکل می باشد ؟

تهیه یک برگ کپی از گواهی موقت قبولی دوره تحصیلی قبلی به همراهیک قطعه عکس و مراجعه به اداره آموزش دانشکده و اخذ معافیت تحصیلی از یکی از مراکز پلیس 10+ شهر اصفهان.

 

دانشجو از نظر قانون سازمان وظیفه عمومی تا چه مدت می تواند از معافیت تحصیلی استفاده نماید ؟

دانشجویان دوره کاردانی از نظر قانون وظیفه عمومی به مدت 5 نیمسال و دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته به میزان 6 نیمسال مجاز به تحصیل می باشند . البته دانشجویان پس از اتمام تحصیل در سنوات قانونی صرفا یک سال فرصت دارند تا در مقطع تحصیلی بالاتر به تحصیل خود ادامه دهند..در غیر این صورت پس از اتمام مهلات یک ساله مشمول به حساب آمده و باید به خدمت سربازی اعزام شوند.

 

آیا دانشجویان اخراجی و انصرافی می توانند از مهلت یک ساله معافیت تحصیلی پس از اعلام اخراج یا انصراف به سازمان وظیفه عمومی ، بهره مند شوند ؟

بله میتوانند .البته دانشجویان اخراجی صرفا باید به خدمت اعزام شوند ولی دانشجویان انصرافی می توانند در بازه یک ساله مجددا در دانشگاهها پذیرش گرفته و به تحصیل ادامه دهند.

تذکر مهم :

هر فرد دانشجو صرفا با اخذ معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی ناجا ،مجاز به تحصیل در دانشگاه می باشد . و دانشجویانی که اقدام به اخذ معافیت ننمایند اجازه ادامه تحصیل در دانشگاه را نخواهند داشت .

 

دانشجوی ورودی نیمسال دوم(ورودی بهمن )برای نظام وظیفه چه زمانی اقدام کند؟

قبل از شروع نیمسال بهمن

 

دانشجوی ورودی نیمسال دوم (ورودی بهمن ) مدارک ثبت نام خود را تا چه زمانی ارسال کند؟

مطابق با اطلاعیه پس از اعلام نتایج سازمان سنجش (کلیه مدارک منهای مجوز نظام وظیفه )

 

دانشجوی ورودی مهرو بهمنتا چه زمانی مجاز به دریافت معافیت نظام وظیفه از آن حوزه می باشد؟

حداکثر 3ماه پس از شروع نیمسال اول تحصیل

 

حذف صفر از کارنامه چگونه میسر است؟

با ارائه مستندات مستدل(مطابق بند 2 قسمت ب) و تکمیل فرم درخواست در موعد مقرر امکانپذیر است 0(به درخواست های پس از موعد مقرر پاسخ داده نخواهد شد)

 

اگر دانشجو بدون اجازه یک نیمسالتحصیل خود را رها کند چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

از نظر آئین نامه آموزشی انصراف از تحصیل قلمداد می گردد دانشجو حق ادامه تحصیل ندارد.

 

عدم حضور در جلسه امتحان بمنزله چیست؟

ثبت نمره صفر در کارنامه

 

نمره قبولی در دروس نظری- نظری، عملی – عملی چنداست؟

نمره قبولی کلیه دروس اعم از نظری- نظری، عملی- عملی10 می باشد

 

معدل میانگین در هنگام فارغ التحصیلی در دوره کاردانی و کارشناسی چند است؟

میانگین نمرات در هنگام فارغ التحصیلی نباید کمتر از 12 باشد

 

دانشجوی روزانه چه موقع ملزم به پرداخت شهریه خواهد بود؟

ترم تابستان و ترم سنوات ارفاقی دوم (ترم 6)

 

دانشجو در چه شرایطی می تواند حداکثر 24 واحد انتخاب واحد کند؟

در دو حالت

الف-معدل نیمسال قبل 17 و بالاتر

ب- نیمسال آخر حتی در صورت مشروطی ترم قبل

 

معدل 2نفر دانشجو در یک رشته مثل هم بوده بفرض چرا یکی دانشکده مهاجر قبول شده دیگری دردانشکده شهرضا ؟

باتوجه به تعیین اولویت از سوی متقاضی در فرم تقاضانامه سازمان سنجش

 

تطبیق دروس چیست ؟

چنانچه دانشجوی انصرافی و اخراجی مجددا از طریق سامانه سنجش اقدام و در رشته مورد نظر خود پذیرفته شدند با ارائه کارنامهمهر شده دوره اخراجی و انصرافی خود (به شرط داشتن نمرات 12 و بالاتردر دانشگاه دولتی تا سقف40 واحد و نمره 14 و بالاتر سایر دانشگاههای غیر دولتی تاسقف 20 واحد ) به مدیرگروه خود مراجعه و فرم تطبیق واحد پس از تکمیل به تائید مدیرگروه ، مدیر اداره خدمات آموزشی و معاونت محترم آموزشی و سپس واحد محاسبات جهت ثبت به عنوان دروس گذرانده تا 31 واحد یک نیمسال و بیش از آن 2 نیمسال محاسبه ودرکارنامه دانشجو بعنوان دروس پاس شده تلقی خواهد شد.

 

زمان و نحوه صدور گواهی اشتغال به تحصیل ؟                                                                                                                                    

دانشجویان باید بعد از حذف و اضافه نسبت به ثبت درخواست خود در سایت(mohajer.tvu.ac.ir)  اقدام نموده و بعد از 48 ساعت کاری با در دست داشتن کارت دانشجویی جهت تمدید اعتباردر ترم جاری  و تحویل گواهی اشتغال به تحصیل به دفتر معاونت محترم دانشجویی و فرهنگی دانشکده  اقدام نمایند.

جهت دریافت گواهی اشتغال به تحصیل موارد ذیل الزامی است:

حتما باید شماره پیگیری پزشکی سلامت و روان ( که در سامانهسجاد   portal.saorg.ir ثبت نام کرده اند) را به مسئول مربوطه نشان دهند.  دو روش (1- ارائه کد پیگیری در موبایل – 2 – ارائه پرینت نتیجه غربالگری)

در صورت نداشتن شماره پیگیری به هر دلیلی باید نامه تایید ثبت نام از مسئو ل پزشکی سلامت و روان را برای مسئول مربوطه بیاورند. اتاق پزشک سلامت و روان : ضلع شرقی ورزشگاه دانشکده شهید مهاجر ( روبروی زمین چمن مصنوعی)

دانشجویان جدیدالورود می بایست نامهمبنی بر تایید ثبت نام قطعی دانشجو ( یا نامه معافیت تحصیلی ) از قسمت آموزش را دریافتو ارائه دهند.

صدور رأی کمیسیون موارد خاص برای دانشجویان واجد شرایط (الف – دو ترم مشرط و بالاتر- ب- دانشجویان ترم 5 و بالاتر)

صدور سنوات ارفاغی نظام وظیفه برای دانشجویانی کهمجوز ادامه تحصیل ازکمیسیون موارد خاص دریافت نموده اند مخصوصاً ترم 5 و بالاتر

ثبت انتخاب واحد تأیید شده با حداقل واحد در ترم در سامانه بوستان

 

برای فارغ التحصیلی چه کاری لازم است انجام شود؟

پس از اطمینان ازگذراندن کلیه دروس (مطالق با فلوچارت دروس در سایت دانشکده قسمت معاونت آموزشی – اداره آموزش)  مراجعه به واحد آموزش و دریافت کارنامه تحصیلی مهر و امضاء شده کارشناس گروه با به همراه داشتن کارت دانشجویی و تحویل آن جهت بایگانی در پرونده  ، خدمات دانشجوئی و امور فارغ التحصیلان مراجعه و پس از بررسی دقیق در صورت عدم نقص در پرونده  فرم های تسویه حساب و امضاء از بخشهای مختلف  مشخص شده گواهی موقت پایان تحصیلات  و یا نامه ابطال معافیت تحصیلی (ناجا) از سوی امور فرغ التحصیلان صادر و تحویل دانشجو خواهد شد .

(لازم بذکر است جهت اطلاع از مراحل فراغت از تحصیل و دریافت گواهینامه پایان تحصیلات موقت ،دانشنامه ،سامانه لغو تعهد و ترجمه مدارک به سایت دانشکده mohajer.nus.ac.irقسمت معاونت آموزشی ، بخش فارغ التحصیلان مراجعه نمائید. )

 

دانشجو از زمان انتخاب واحد، شروع ترم، حذف و اضافه، تک درس و ...... را چگونه مطلع شود؟

با مراجعه به سایت دانشکده به آدرس (mohajer.nus.ac.ir)

استفاده از کانال ایتا حوزه معاونت محترم آموزشی (eitaa.com/mohajeredu)

استفاده از کانلهای واتساپ که توسط مدیران محترم گروهها ایجاد می شود

ثبت شماره همراه شخص دانشجو در سامانهبوستان (bustan.nus.ac.ir) جهت ارسال پیامک از حوزه معاونت دانشکده

 

دانشجو پس از انتخاب واحد برنامه هفتگی خود راچگونه مطلع شود؟

با توجه به گستردگی دانشگاه فنی و سیستم آموزشی یکپارچه بوستان انتخاب واحد مطابق با جدول زمانبندی بین مناطق بصورت نوبتی انجام می گیرد و در آن بازه امکان مشاهده دروس انتخابی دانشجو پس از ثبت دروس وجود ندارد لذا دانشجو جهت رفع این مشکل و جا نماندن از دروس خود لازم است از صفحه انتخاب واحد خود عکس گرفته و یا ذخیره نماید و یا برای خود پرینت تهیه کند.

 

برای ثبت نام در مقطع کاردانی چه مدارکی لازم است؟

        - اصل دیپلم یا اصل گواهی موقت + دو نسخه کپی ان

        - اصل ریز نمرات دیپلم + دو نسخه کپی آن

- 6قطعه عکس پرسنلی ( تمام رخ)

- کد رهگیری ثبت نام در سامانه تائیدیه تحصیلی .( آدرس سامانه تاییدیه تحصیلی: https://emt.medu.ir)

- فرم ثبت نام که از سایت دانشگاه دانلود و تمام قسمت‌های آن را با دقت تکمیل و امضاء نموده‌اید همراه مدارک ارسال نمایید.

- کپی تمام صفحات شناسنامه

- کپی کارت ملی

 

برای ثبت نام در مقطع کارشناسی چه مدارکی لازم است؟

- اصل مدرک کاردانی یا گواهی موقت + 2 سری کپی (در صورت داشتن دروس مانده فرم شماره7)

        -2 سری فتوکپی خوانا از کارت ملیپشت و رو

        -شش قطعه عکس 4*3 تمام رخ

        -ثیت نام در سایت تائیدیه تحصیلی مدرک تحصیلی  https://estelam.msrt.ir/ و ارائه کد پیگیری 

        -2 سری کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای خدمت کرده ها یا معاف از خدمت سربازی 

       -ثبت نام در سایتhttps://services.epolice.ir/ جهت معافیت تحصیلی و ارسال کد سخا برای دانشجویانی که خدمت سربازی نرفته اند .( کد سخا برای تمامی دانشجویان در پرونده تحصلی موجود است)

 -چاپ و تکمیل فرمهای ذیل:

الف : مشخصات فردی (ثبت نام)

ب: تعهد خدمات آموزشی رایگان برای کلیه قبول شدگان روزانه

ج: تعهد نواقصی پرونده جهت کسانی که مدارکشان کامل نیست

د: تعهد مغایرت معدل برای رشته های بدون آزمون ( درصورتیکه بین معدل ثبت شده در سایت سنجش و معدل مدرک تحصیلی اختلاف باشد)

 

درترم تابستان حداکثر چند واحدمی توانانتخاب واحد نمود؟

- حداکثر واحد در تابستان 6 واحد است و اگر دانشجو فارغ التحصیل باشد (با تائید اداره خدمات آموزشی دانشکده مقصد)تا 8 واحد قابل اخذ است.

 

سرفصل دروس و رعایت پیش نیاز و هم نیازها در هنگام انتخاب واحد چگونه است؟

پیش نیاز دروس طبق چارت هر رشته باید رعایت شود ( فلو چارت رشته های مختلف درسایت دانشکده و در قسمت معاونت آموزشی – اداره آموزش قرار دارد) البته سیستم  بوستان اجازه ثبت دروس را بدون رعایت این موضوع نخواهد داد

 

در صورت نقص مدارک هنگام ثبت نام چکار باید کرد؟

در مهلت اعلام شده دانشجو موظف است کلیه مدارک( مطابق با بند 49 و50 )ارائه دهد در غیر اینصورت از ادامه تحصیل محروم خواهد شد

 

کدام دسته از دانشجویان می توانند بدون رعایت پیشنیاز انتخاب واحد نمایند؟

فقط دانشجویان ترم آخر

 

آیا می توان دروس عمومی را ازسایر رشته ها انتخاب واحد نمود ؟

بله

 

دانشجودر صورت مهمان شدن به سایر مراکز آیا مجاز به تغییر عناوین دروس می باشد؟

تذکر: عواقب ناشی از عدم رعایت موارد فوق بر عهده دانشجو خواهد بود. لذا حتما با دقت موارد فوق را مطالعه نموده و درصورت متوجه نشدن هر کدام از موارد فوق از طریق میز خدمت و یا تیکت در سامانه بوستان ، تلفنی و یاحضوری با اشاره به بند مربوطه از کارشناس در این خصوص راهنمائی بخواهید.